nedelja, 1. september 2013

Faakersee Triathlon 2013

Konec avgusta 2013 sem se udeležil "no draft" olimpik triatlona na Faakerseeju. "No draft" pomeni, da na kolesu zavetrje ni dovoljeno in da je dovoljena uporaba kronometrskih koles, ki imajo bolj aerodinamično krmilo od navadnih cestnih koles. Takšna vrsta triatlona mi zelo ugaja, saj lahko tako lažje ulovim tekmovalce, ki mi pobegnejo na plavanju. V primerjavi z ostalimi triatlonci sem namreč slabši v plavanju in boljši na kolesu.

Tekme v Faakerseeju sem se zelo veselil. Udeležiti sem se jo hotel že v letu 2012, a mi je to preprečila poškodba. Podobna zadeva pa se mi je skoraj pripetila tudi letošnje leto. Dan pred tekmo me je pri pakiranju robe v avto usekal hud heksnšus (grozna bolečina) v zgornjem delu hrbta, tako da nisem mogel premikati glave. Ostal sem optimističen in upal, da sem bom zjutraj prebudil brez bolečine. Kljub večerni težki masaži s strani triatlonca Šketaka, ki je prav tako šel na tekmo, sem se zjutraj zbudil v precej slabem stanju. Vseeno sem zjutraj odšel na prizorišče in v menjalnem prostoru pripravil vse stvari za kolesarjenje in tek.

Velika gneča v menjalnem prostoru; vir vseh slik v tej objavi: www.faakersee-triathlon.at

Vreme je bilo zelo slabo. Če se prav spomnim, je bila temperatura pod 15°C, deževalo pa je že vse jutro. Na moj boleč vrat mraz vsekakor ne bo pozitivno vplival, sem si mislil in optimizem je počasi bledel. Moja glavna želja ni bila več dober rezultat, temveč samo sodelovati na triatlonu in priti v cilj. Ura začetka se je bližala, brifing (sestanek tekmovalcev pred tekmo) se je končal in treba se je bilo pripraviti na štart. Ja kaj, poskusil bom začeti, če pa ne bo šlo, bom pa odstopil.

Napetost pred štartom narašča!
Matej Paradiž z velikim navdušenjem pričakuje začetek triatlona
Štart!
V nalivu sem se oblekel v neopren, tako da sem bil moker že preden sem skočil v vodo. Od avta do jezera smo imeli kakšnih 400 metrov. Ko sem bil na pol poti do štarta, pa sem videl, da imam počena očala! Ojoj, kaj je zdaj to?! K sreči sem imel v avtu rezervna očala, tako da panika ni bila prevelika. Tekel sem nazaj in potem k jezeru, da ne bi zamudil štarta. Prišel sem ravno 3 minute pred štartom, tako da sem za ogrevanje lahko naredil samo nekaj zavesljajev v vodi, ampak nič zato, ogret sem bil že itak od hitenja na štart. Sekunde so tekle in sodnik je oznanil štart. Pognali smo se v vodo in po začetnih hitrih 100ih metrih sem se nekoliko umiril in začel plavati v zmernem ritmu. Začel sem lahko razmišljati in analizirati zadeve okrog mene. Hej, kaj pa moj vrat? Ne boli preveč, to je super! V jezeru sem spet ostal sam, saj so tisti tik pred mano plavali povsem desno iz smeri - vsaj tako se je meni zdelo. Nisem jim sledil, temveč sem plaval po svoje proti prvi boji. Do nje sem prišel pred triatlonci, od katerih sem se prejle ločil. Torej je bila moja smer kar dobra in prav sem naredil, da nisem uporabil črednega nagona in brezglavo sledil tistim pred mano. Ko plavam proti drugi boji je za mano že polovico 1500m dolgega plavalnega dela. Pred mano, kakšnih 20 metrov, je skupinica hitrejših plavalcev, na katere sem se orientiral med plavanjem. Ker sem se počutil presenetljivo dobro (med plavanjem ponavadi ne ravno uživam), sem se odločil, da je moj cilj, da jih do konca ulovim. Ko priplavam do druge boje sem že skoraj z njimi! Zdaj je na vrsti samo še ravna linija do izhoda iz vode - še kakšnih 500 metrov. Ulovim jih in se skrijem v njihovo hidrodinamično zavetrje. Presrečen sem, saj mi na plavalnem delu še nikoli ni uspelo dohiteti plavalce. Ponavadi samo izgubljam mesta, bolj ko gre proti koncu... Skoraj smo že iz vode, malo pospešim, tako s plavanjem končam na čelu skupinice.

Borba v prvih metrih
Sledi dolg tek do menjalnega prostora. Kakših 300 metrov je in nekoliko v klanec. Sledi še mostiček čez glavno cesto in že sem v menjalcu, kjer iščem svoje kolo izmed preostalih tisočih. Svoje mesto sem si kar dobro zapomnil, tako da ni bilo večjih težav z iskanjem. Med tekom do kolesa pa sem si kljub dežju in mrazu premislil, da bi si oblekel vetrovko, ki sem si jo pripravil zraven kolesa. Ni časa za to! Slečem neopren, vzamem čelado in že sem na cesti na kolesu. Adrenalin je na višku, zato o mrazu ne razmišljam.

Na kolesu smo bili tudi mokri, ne samo na plavanju
Na vrsti so bili štirje krogi okrog jezera Faakersee. Trasa mi je bila zelo všeč. So klančki, spusti, ovinki in tudi ravnine, tako da je res zelo pestro. Dva daljša klanca sta me res presenetila, saj moje noge niso bile takšne, kot bi si želel. Težko mi je bilo in nisem bil hiter. Hitreje sem šel prejšnji dan na ogledu kot pa zdaj na tekmi! To me je malo potrlo, zato sem si dal duška na spustu, kjer sem poganjal pedala do visokih hitrosti. Zaradi dežja in obilice vode na cesti me je bilo kar malo strah, saj se je voda frčala vsepovsod. V ovinkih sem zato bil na začetku malo bolj previden, a v vsakem krogu sem se počutil bolj zanesljivo, tako da sem zadnji krog skoraj vse ovinke že prevozil v aero položaju.

Ravnina mimo prireditvenega prostora
1, 2, 3, 4 in 38 km je bilo za mano in na vrsti je bila menjava na tek. Ta se je zgodila brez posebnosti. Že sem tekel po poti proti gozdu, kjer je potekala tekaška trasa. Potrebno je bilo preteči 2 kroga, skupaj 10 km. Kakšne 3 km v vsakem krogu smo tekli skozi gozd po makadam cesti, kar mi je bilo zelo všeč, saj je malo spominjalo na kros tekme, ki so mi všeč. Zaradi dežja je bilo veliko luž, tako da so mi superge hitro premočile. Na začetku sem še pazil in se izogibal lužam, a potem sem videl, da je to brezveze, ker sem itak bil že ves premočen. Na teku sem bil dokaj osamljen, vsaj prvi krog. Štart je bil namreč v več skupinah, tako da smo bili precej razredčeni. Drugi krog sem že srečal več triatloncev, a večinoma so bili počasnejši, saj so bili en krog za mano. Kljub temu sem se trudil, da sem dohitel vsakega, ki se je pojavil v mojem vidnem spektru. Lužam se je pridružilo še blato, tako da je bil res pravi rock'n'roll. S tempom nisem bil preveč zadovoljen, a žal hitreje ni šlo. Zaradi poškodbe meč je moja tekaška forma v tem letu bolj žalostna. Vseeno sem uspešno prišel na zadnjo ravnino pred ciljem, kjer je bilo precej ljudi, zaradi katerih sem še malo pospešil in zadovoljen pritekel v cilj! Tooo, bravo jaz!!! Uspelo mi je kljub hudim bolečinam v vratu pred štartom. Še zdaj ne morem verjeti.

Zmagovalec Christian Lorber iz Avstrije
Kot kaže sta mi navdušenje in adrenalin med tekmo zmanjšala bolečino do te mere, da sem lahko brez večjih težav uspel preplavati 1500 metrov, prekolesariti 38 kilometrov in preteči 10 km! Najbrž sem telo dobro ogrel, povečan srčni utrip pa mi je odplaknil bolečine v mišicah. In dosegel sem svoj osebni rekord na olimpijski razdalji triatlona! Ta zdaj znaša 1 uro 58 minut in 2 sekundi :) Pred štartom nisem bil obremenjen z rezultatom, saj je bil moj edini problem heksenšus v vratu, tako da je ravno ta rezultatska neobremenitev morala vplivati na moj dober dosežek. Med vsemi nastopajočimi (650) sem dosegel 12. čas, v svoji kategoriji (Elite 1) pa sem zasedel 5. mesto. Med Slovenci sta bila pred mano le Mitja Mori in Damjan Kromar. Verjamem, da bi iz sebe lahko stisnil še malo več, če bi vsi tekmovalci štartali skupaj in bi se nato tisti hitrejši lovili na teku :)

Za peto mesto v kategoriji sem se lahko šel pokazat na oder. Med dekleti je bila tretja Anja Rugel!
S plavanjem sem zelo zadovoljen, kolesarjenje je bilo ok, na teku pa bi lahko šlo precej bolje. Verjamem, da imam še nekaj rezerv - kolo 1 minuta, tek 2 minuti, tako da sem bom še vrnil na ta lep triatlon na Avstrijskem Koroškem.

Še video-reportaža! Tale na slikci sem jaz! :) Drugače pa me pokaže na 43. sekundi, kako pospravim čudežni napitek High5 in se odpeljem iz kadra.


Uradna stran: www.faakersee-triathlon.at
Uradni rezultati: KLIK

Izpis najboljših treh in še nekaj hitrejših Slovencev:

Rang Name Jg. NAT Swim/Rg. WZ 1 Bike/Rg. WZ 2 Run/Rg. Zeit
1 Lorber Christoph  86 AUT 18:49/10 02:43 0:56:41/6 01:02 0:32:33/3 1:51:51
2 Gärtner Ralf  87 GER 18:24/5 02:45 0:57:02/11 00:51 0:33:55/6 1:52:59
3 Mori Mitja  74 SLO 18:31/6 02:44 0:57:06/12 00:50 0:34:59/20 1:54:14
11 Kromar Damijan  72 SLO 20:38/37 02:46 0:58:14/23 01:34 0:34:14/10 1:57:29
12 Klancnik Janez  85 SLO 20:23/27 02:55 0:58:03/20 01:08 0:35:30/25 1:58:01
16 Kozelj Simon  92 SLO 19:38/16 02:54 1:00:12/64 00:53 0:34:47/16 1:58:27
20 Paradiz Matej  79 SLO 20:29/30 03:19 0:56:57/10 01:11 0:37:36/63 1:59:35
25 Sketako Denis  88 SLO 21:22/56 02:57 0:59:49/52 00:58 0:36:08/34 2:01:16

1 komentar:

  1. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

    OdgovoriIzbriši